Pocsék formában a Mitsubishi

Rekord mélységbe zuhant a Mitsubishi Motors japán autógyártó árfolyama a tokiói tőzsdén, miután csalódást keltő gyorsjelentése erős kételyeket keltett az iránt, hogy gyorsan talpra tud állni a koronavírus-járvány lecsengése után.

A Renault-Nissan-Mitsubishi autógyártó együttműködés legkisebb tagja a június 30-ával véget ért három hónapban – 2020-as pénzügyi éve első negyedében – 229,54 milliárd jen (643 milliárd forint) értékesítési árbevételre tett szert, ami 57,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A vállalat működési vesztesége 53,34 milliárd jen volt, szemben az egy évvel korábbi 3,85 milliárd jen nyereséggel. Az adózás utáni veszteség 58,71 milliárd jent tett ki, míg egy évvel korábban 1,39 milliárd jent.

A Mitsubishi legnagyobb piacán, a délkelet-ázsiai országokban, amelyek általában a globális árbevétel egynegyedét adják, április-júniusban éves összevetésben közel 70 százalékkal zuhant a forgalom, így 25 százalékról 17 százalékra esett a régió részesedésének aránya.

A Mitsubishi vezetése arra számít, hogy a 2021 márciusában befejeződő pénzügyi évben 140 milliárd jen (1,33 milliárd dollár) üzemi veszteséget halmoz fel, ami az utóbbi 18 év legrosszabb eredményét jelentené.

Kato Mio, a LightStream Research tokiói székhelyű elemző központ vezetője sokkolónak nevezte a negyedéves számokat, kiemelve, hogy különösen aggasztó a délkelet-ázsiai országokban kialakult helyzet. Ahelyett, hogy a legvonzóbb piacként beállított régió a növekedést hajtotta volna, összeomlott és veszteséget termelt – mutatott rá az elemző.    A Mitsubishi szerte a világban 139 ezer járművet értékesített április-júniusban, 53 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.