Kevesebb Astonra van szükség

Az Aston Martin sportautógyártó csökkentette idei autóeladási számát elsősorban a brit és európai kereslet visszaesése miatt.

Az 1913-ban alapított Aston Martin azt közölte, hogy a korábbi 7100-7300-zal szemben most már csak 6300-6500 autó idei értékesítésével számol.    Az Aston Martin tavaly 4441 járművet adott el, 26 százalékkal többet a megelőző évinél. Az értékesített autók átlagára 141 ezer font volt. A cég értékesítése tavaly Nagy-Britanniában 17 százalékkal, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában együttesen 13 százalékkal nőtt.    Az Aston Martin tavalyi kamat- és adófizetés, valamint amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 20 százalékkal, 247,3 millió fontra emelkedett, míg a cég bevétele 25 százalékkal, 1,1 milliárd fontra ugrott.    Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosa az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társasághoz tartozó Strategic European Investment Group, amelynek jelenleg 31 százalékos részesedése van a sportautó-gyártóban.