Rossz hírek Kínából és Németországból

Januárban a várt növekedés helyett csökkent a német ipari termelés a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis jelentése szerint. Kínában már a nyolcadik egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások februárban, részben a gazdasági növekedés lassulásának jeleként.

Januárban szezonális és naptári kiigazítással 0,8 százalékkal csökkent a német ipari termelés az előző havihoz képest a decemberi 0,8 százalékos havi növekedés után. Elemzők 0,5 százalékos havi növekedést vártak januárra.
Az egy évvel korábbihoz képest januárban 3,3 százalékkal csökkent naptárhatással kiigazított ipari kibocsátás Németországban a decemberi 2,7 százalékos éves csökkenés után.    Az ipari termelés januári csökkenése elsősorban a termelőeszköz-gyártás csökkenésére vezethető vissza, ami 2,5 százalékkal maradt el az előző havitól. Az alapanyagok termelése 0,7 százalékkal csökkent januárban, az energiatermelés viszont 3,6 százalékkal nőtt, a fogyasztási cikkek termelése pedig 1,5 százalékkal emelkedett.

A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM azt közölte, hogy februárba 1,48 millió autót értékesítettek, ami 13,8 százalékos csökkenés tavaly februárhoz képest.    Ezt megelőzően januárban 15,8 százalék, decemberben 13 százalék, novemberben pedig 14 százalék volt a visszaesés.    Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) februári értékesítése ugyanakkor nőtt, éves összevetésben 53,6 százalékkal.    A szervezet az idei évre a tavalyival nagyjából megegyező számú új autó eladásával számol az ázsiai országban.    Kínában 2018-ban először csökkentek az autóeladások 1990 óta. Tavaly 28,1 millió új autót adtak el, ami 2,8 százalékos csökkenés 2017-hez képest, amikor az eladások 3 százalékkal bővültek, 2016-ban pedig még ennél is nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal nőttek.    Tavaly az elektromos és hibrid autók értékesítése 61,7 százalékkal, 1,3 millióra nőtt, idén a CAAM 1,6 milliós számra számít.