A németek kevesebb, a lengyelek és a szlovének több autót vettek

Tavaly öt éve első alkalommal vettek az előző évinél kevesebb autót a németek a szövetségi gépjármű felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt közleménye szerint. Szlovéniában tavaly 85 ezer 544 új személygépkocsit adtak el, ami 3 százalékkal több, mint 2017-ben volt. Lengyelországban közel 10 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma tavaly.

A forgalomba helyezett új autók száma tavaly a 2017-eshez képest 0,2 százalékkal 3,44 millióra csökkent Németországban. Az is igaz viszont, hogy a 2017-es kiemelkedően jó évnek számított az autóértékesítések szempontjából.    A forgalomba helyezések tavaly elsősorban az új autók típusengedélyének kiadásához szükséges károsanyag-kibocsátási mérési eljárás szigorítása miatt csökkentek.     A dízelautókra kilátásba helyezett forgalmi korlátozások miatt pedig nagymértékben visszaesett tavaly a dízelmotoros autók részaránya a forgalomba helyezett új autók között: a 2017-es 38,8 százalékról 32,3 százalékra. A benzinmotoros autók részaránya ezzel párhuzamosan 57,7 százalékról 62,4 százalékra emelkedett.     Az alternatív hajtású autók részaránya 3,5 százalékról 5,3 százalékra emelkedett. Ezen belül a tisztán elektromos autók részaránya 0,9 százalékról 1,0 százalékra emelkedett 43,9 százalékos szám szerinti növekedés mellett. Tavaly 36 ezer tisztán elektromos autót értékesítettek Németországban.

A szlovén adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 16,2 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 14,4, a Skoda 9,4 és az Opel 6,3 százalékkal. A Fiat megkétszerezte a piaci részesedését 5,3 százalékra, míg a Dacia piaci részesedése 1,8 százalékponttal csökkent, 3,5 százalékra.     A legkeresettebb modell továbbra is a Renault Clio maradt, az eladott autók 5 százalékát tette ki, ezt követi a Volkswagen Golf és a Polo.     Az elektromos és hibrid autók iránti kereslet gyorsabb ütemben nőtt 2017-hez képest. Tavaly 2116 személygépkocsit értékesítettek, 2,5 százalékkal többet, mint az azt megelőző évben. Ezen a téren a Toyota a piacvezető.

A Samar lengyel autóipari piackutató intézet pénteken azt közölte, hogy tavaly 600 ezer 790 új személyautók értékesítettek, ami 9,8 százalék bővülés 2017-hez képest.     A tavaly eladott új személyautók száma 2000 óta a legtöbb – jegyezték meg.  Tavaly a legkeresettebb márkák listájának élén a Skoda állt, piaci részesedése 13,1 százalék volt. A második helyen holtverseny alakult ki a Volkswagen és a Toyota között, mindkét márka piaci részesedése 10,5 százalék volt 2018-ban.     Tavaly a legkeresettebb modell a Skoda Octavia volt.