Németek gyártják a legnagyobb spanyolt

20 év után a  Volkswagen wolfsburgi gyára ismét  a csoport egy másik modelljét gyártja: a Seat Tarracót. A spanyol szabadidő-autó a Volkswagen Tiguannal és a Tourannal együtt gördül le a gyártósorról.

Ez a több márkát érintő gyártás elősegíti a wolfsburgi gyártási kapacitás jobb kihasználását. A Tarraco wolfsburgi gyártása része a vállalat és a szakszervezeti tanács között 2016 végén megkötött, a „Jövő paktuma” nevű megállapodásnak. A megállapodás jövőbe mutató menetrendet jelent a Volkswagen márka gazdasági képességének javítására, és a vállalatot a jövő szempontjából is szilárd alapokra helyezi.

Ez az ötödik alkalom, hogy  a Volkswagen-csoport egy másik márkája számára gyárt gépkocsit Wolfsburgban. Az Arosa volt az első Seat, mely a wolfsburgi gyártósorról gördült le 1996 vége és 1988 között. E mellett a wolfsburgi üzem gyártotta  az Audi 50-est 1974 és 1978 között, az Audi 80-ast 1994 és 1998 között, illetve az Audi 100-ast 1993-tól 1997-ig.   Az Audi 50-es nagyrészt  azonos volt a Volkswagen Polóval, amit Wolfsburgban szereltek össze  1975-től, és most a spanyolországi pamplonai üzemben  gyártanak. Az Audi 50 és a Polo voltak az első német kisautók, amelyek keresztben elhelyezett motorokkal és elsőkerék-hajtással készültek.