Jelentős ingadozásokra számít az Audi

2018

2018 első félévében az Audi-csoport 31,2 milliárd euróra növelte forgalmát, működési eredményét pedig 2,8 milliárd euróra. A négykarikás márka működési eredménye a forgalom arányában stabil növekedést mutatott és elérte a 8,9 százalékot, mint az előző év első felében is. Az éves jelentés előjelzései szerint a vállalat jelentős pénzügyi és volumen-ingadozásra számít 2018-ban.

Az idei első félév 4,5 százalékos növekedést jelentő ügyfélkiszállításait követően, az év második felében egyre növekvő negatív hatásokkal kell számolni a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés és az Audi eddigi történetében a legátfogóbb modellpaletta-változás miatt. A pozitív hatások az Audi átalakításának módszeres bevezetési tervének köszönhetők, amely az év elején kezdődött.

Januártól június végéig, a vállalat 949 282 autót szállított le ügyfeleinek (2017: 908 683). A szállítás világszerte elért 4,5 százalékos növekedése elsősorban az ázsiai és észak-amerikai piac fejlődésének köszönhető. Az Audi-csoport forgalma 3,9 százalékkal, 31 183 millió euróra nőtt az év első felében (2017: 30 011 millió euró). A működési eredmény 3,0 százalékkal, 2 761 millió euróra emelkedett (2017: 2 680 millió euró), a működési eredmény a forgalom arányában 8,9 százalékra adódott, csakúgy, mint az előző év első felében. A működési eredmény nem tartalmazza a kínai vegyesvállalat eredményeit, ahol az Audi a vásárlói kiszállítások legerősebb növekedését érte el az év első felében. A kínai vegyesvállalat üzleti tevékenységéből származó nyereségét a pénzügyi eredmények között mutatjuk be.

Az Audi-csoport jelentősen megnövekedett pénzforgalma 2 672 millió euró volt az idei év első hat hónapjában (2017: 1 925 millió euró). Az előző év ugyanezen időszakának nettó pénzforgalomára negatív hatással voltak a dízel témakör okozta kiadások.

Az Audi AG stabil pénzügyi helyzetét az év elején kezdődött, csoport-szerte zajló átalakulás módszeres végrehajtása is támogatta. A 2022-es évre, ennek az intézkedési programnak 10 milliárd eurós pozitív bevételi hatást kell elérnie, és a forrásokat a középpontba helyezett “Audi.Vorsprung.2025” stratégia kulcsfontosságú fejlesztési területeire kell összpontosítania. Az idei év közepére a vállalat már bevezette az első intézkedéseket az Audi átalakítási tervével kapcsolatban, amelynek több, mint 0,5 milliárd eurós pozitív hatása mutatható ki a teljes éves működési eredményben, ugyanakkor az intézkedések tovább folytatódnak a program következetes alkalmazásával.

Szigorúbb kiadási fegyelemmel, a kutatás és fejlesztés költsége a forgalom arányában 6,5 százalékra adódott az első félévben (2017: 6,9 százalék), az eszközberuházási arány pedig 3,4 százalékot tett ki (2017: 3,9 százalék). A 2018-as főbb befektetések az év második felében várhatók.

Az Audi-csoport megerősítette előjelzéseit a teljes évre. Az év további részében a vállalat folyamatosan elemzi és értékeli a felmerülő kockázatokat, amelyek főleg a modellpaletta új WLTP vizsgálati eljáráshoz való igazításából várhatók. Amint az az éves jelentésből is kiderül, a cég jelentős ingadozásokra számít a termelésben, raktárkészletben, a kiszállításokban és a főbb gazdasági mutatókban az év hátralevő részében. Emiatt az év első felében jelentős termelésnövekedést tapasztalhattunk, amelynek célja az előzetes készletezés volt: a következő hónapokban a disztribútorok és a kiskereskedelmi hálózat optimális ellátására lesz szükség az Audi modellváltozásai és főleg a WLTP vizsgálati eljárásra való áttérés miatt. Ez lehetővé teszi a márkakereskedéseknek, hogy áthidalhassák az esetleges szállításkimaradásokat – amelyek a WLTP eljárásra való áttérés miatt adódhatnak – bizonyos modellek szabadon konfigurálható tartományaiban, részben a meglévő járművekkel.

Az egész évet tekintve az Audi márka szállításai várhatóan elérik az előző éves szintet, kissé magasabb forgalmat biztosítva az Audi-csoport számára. Az Audi-csoport továbbra is azt várja, hogy a működési eredmény a forgalom arányában a tervezett tűréshatáron belül marad. A vállalat várakozásai szerint, a kutatási és fejlesztési kiadások aránya kissé a hosszútávú 6,0-6,5 százalékos tartomány felett alakul. Az Audi feltételezi, hogy az eszközberuházási arány alig emelkedik az előirányzott 5,0-5,5 százalék fölé.