Itthon is bemutatkozott az új Swift Sport

A harmadik generációs Suzuki Swift Sport könnyebb és gyorsabb is elődjénél, alacsonyabban és szélesebben ül, agresszívabb a vonalvezetése, a nyomaték és a tömeg aránya pedig egyértelműen egy kiválóan manőverezhető élményautóvá teszi.

S-039

 

„Hot hatch” teljesítmény
 
Erőteljes megjelenés
 
Pezsdítő vezetési élmény
A menetkész tömeg 80 kg-mal csökkent a mostani mindössze 970 kg-ra, a maxi­mális nyomaték 70 N⋅m-rel nőtt 230 N⋅m-re, és az elismerten könnyen manő­verezhető Swift Sport most még gyorsabban reagál, mint valaha. Ennek ered­ménye a valódi „hot hatch” teljesítmény, amellyel a Swift Sport új szintre lépett.
A modell sportos vonalvezetését és teljesít­ményadatait még erőtelje­sebbé teszi az exkluzív hűtőmaszk és lökhárító, az aerodinamikus elülső spoiler, a küszöbspoilerek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler. A 17″-os fényezett könnyűfém felnik és a dupla kipufogó teszik teljessé a képet.
Az új utastérbelső stimulálja a vezető érzékeit. A hang­súlyos panelek, a szín­kontrasztos műszerek és a precíziós tárcsák vizuálisan lenyűgözőek, a félkagylós ülések és a minőségi textúrák pedig gondoskod­nak arról, hogy a vezető minden pillanatban szi­lárdan ura maradjon a helyzetnek.

Merev alváz, erős motor

Az 1,4 literes BOOSTERJET motor 230 Nm nyomatékot ad le, miközben a menetkész tömeg az előző verzióhoz képest 80 kg-mal csökkent. A könnyebb és gyorsabb Swift Sport így egy igazi „hot hatch” lett, amelyben üdítő és sportos élmény a vezetés. Az új Swift Sport a Suzuki új generációs platformjára, a „HEARTECT” platformra épült, amely kisebb tömegének és nagyobb merevségének köszönhetően jobb alapteljesítményt biztosít. Az alvázszerkezet és a fő elemek elrendezésének komoly átalakítása során a korábbi platformra jellemző szegmentált vázat új váltotta le, ennek eredményeképpen nagyobb lett az alváz merevsége. Az új keret jellegzetes sima, íves formája hatékonyan oszlatja el az energiát, így növelve az ütközésbiztonságot. A karosszéria átfogó merevsége a szélesebb körben alkalmazott ponthegesztésnek köszönhetően tovább javult, és a kormánymű legyezőmozgásának linearitása valamint a vezérlés is tökéletesebbé vált. A „HEARTECT” platform és a könnyű, ütéselnyelő „TECT” karosszéria mellett a belső alkatrészek, az ülések és az egyéb összetevőket is optimalizálták, így a modell teljes menetkész tömege mindössze 970 kg-ra csökkent.

S-013

Az 1,4 l-es BOOSTERJET benzinmotor nagy teljesítményt biztosít, kiváló gazdaságosság mellett. Az új turbófeltöltő segítségével a motor nagy nyomatékot képes leadni már alacsony fordulatszám mellett is, miközben a kis lökettérfogat és a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez. A közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer hétfuratos befecskendező fúvókákkal rendel­kezik, ez pedig nagyobb üzemanyagnyomást és rendkívül finom üzemanyagpermetet ered­ményez, aminek köszönhetően nő a motor teljesítménye és tisztább a kipufogógáz. A turbófeltöltő rendszer alapállapotban zárt ún. megkerülő szelepvezérléssel van felszerelve, így kiváló reakcióképességet biztosít normál vezetés közben, utazási sebességnél azonban nyit, így csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az új Swift Sport nyomatékának és tömegének aránya hozzávetőleg 4,2 kg/Nm, amellyel ez az egyik legversenyképesebb modell a piacon.

Az 1,4 literes BOOSTERJET motor egyéb jellemzői:

Fejlesztették a váltót, finomították a felfüggesztést

A rövidebb váltóút és a gyorsabb váltás érdekében fejlesztéseket végeztek az előző Swift Sportban alkalmazott 6 sebességes kézi sebességváltón. A hajtóerő finomhangolásával zökkenőmentesebb a váltás, hatékonyabb a visszacsatolás a vezető irányába, és emellett további tervezési finomítások is javítják a közvetlen váltásérzetet, merevséget. A Suzuki vezető sportmodelljéhez méltó módon, a korábbi Swift Sport modellekre jellemző fejlett járművezetési képességeket az új Swift Sportban tovább finomították, és így az nagyobb menetstabilitást, optimalizált borulási merevséget és dinamikusabb reakciót biztosít. Elődei nyomában az új Swift Sport is Monroe első és hátsó lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelyek híresek kitűnő teljesítményükről. A hátsók átdolgozott szelepszerkezete és optimalizált csillapítóerő-karakterisztikája jobb irányíthatóságot és kezelhetőséget eredményez. A borulás elleni védelem fokozása érdekében a kanyarstabilizátorok vastagsága megnövekedett, és a rögzítőpontokon a stabilizátorok teflon fészkekbe illeszkednek. A kerékagy és a kerékcsapágyak most egyetlen egységet alkotnak, a csapágyak közötti távolság pedig nőtt, ami így együtt kanyarodáskor 15 százalékkal növeli a kerekek dőlési merevségét. Ezek a fejlesztések anélkül kínálnak nagyobb merevséget, hogy túlságosan növelnék a rugók vagy az elülső stabilizátor rugóállandóját, miközben megőrzik az út és a gumiabroncsok rugalmas tapadását.

S-074

A hátsó felfüggesztés kifejezetten úgy lett kialakítva, hogy nagyobb sebesség mellett is kiemelkedő stabilitást biztosítson. A hosszlengőkart külön az új Swift Sporthoz tervezték, hogy a kanyarodás során minimális legyen a deformáció. Az új modell kerékösszetartási merevsége az elődéhez képest 1,4-szeresére javult, a kerékdőlés merevsége pedig közel háromszorosára. A torziós rúd torziós merevségének finomhangolása optimális borulási merevséget biztosít.

Mi ihlette a tervezőt?

Fókuszban a vezetési élmény

A Suzuki Swift Sport orrának megjelenése igazán exkluzív. Az első hűtőrácsnak és a lökhárítónak köszönhetően az autó orra a Swift esetében szokásosnál előrébb nyúlik, ami a feszesség és tettrekészség érzetét kölcsönzi a járműnek. Az új Swift modellcsalád többi tagjára jellemző izmos megjelenés, kifeketített A oszlopok és függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák a Swift Sportban is élénken jelennek meg. A modell elejét, oldalát és hátulját keretező fekete alsó spoilerek és a hátsó légterelő szárny, az aerodinamikai előnyök mellett sportos megjelenést biztosítanak.

Az új Swift Sport egyéb jellemzői:

A tengelytáv az előző Swift Sporténál 20 mm-rel hosszabb, a nyomtáv pedig 40 mm-rel szélesebb elöl és hátul egyaránt, ami javítja az egyenesfutást. A teljesítményre és az érzelmi kapcsolatra összpontosító fejlesztési koncepcióval összhangban a karosszéria 15 mm-rel alacsonyabb és 40 mm-rel szélesebb lett, ami a földhöz sokkal jobban tapadó, sportosabb tartást biztosít.

Az új Swift Sport magával ragadó, interaktív, sportos vezetési környezetet teremt, kezdve a piros belső elemekkel és a vezetőközpontú műszerfallal, amely azonnal megindítja a vezető képzeletét. A fő műszerek kontrasztos színeikkel azonnal kivehetőek, az új töltőnyomásmérő és olajhőmérséklet-mérő műszerek pedig tovább fokozzák a sportos vezetés élményét. A Swift Sportban a vezető körül mindenütt precíziós kialakítású, kiváló minőségű textúrák és anyagok találhatóak. Ide tartoznak a félkagyló ülések, amelyekben ülve a vezető és az utas osztozhatnak a sportos vezetés élményében.

A vezető rendelkezésére álló összes kezelőszerv a sportos funkcionalitást és az élvezetet hivatott szolgálni. A lyuggatott bőrrel bevont, D-alakú kormánykerék biztos fogást nyújt: szatén felületét zongorafekete kiegészítők és vörös keresztöltések egészítik ki. Krómbevonatos váltógomb és a könnyűfém sportpedálok teszik teljessé a sportos vezetés élményét. Az új Swift Sportban egy Bluetooth-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelző egység is található 7″-os érintőkijelzővel és SD-kártyás, 3D-térképes navigációval.

S-051

 A biztonság mindenek előtt

Az új Suzuki Swift Sport teljesítményét és vezetési élményét növelő fejlesztések jelentős biztonsági funkciókkal, a fejlett előre néző érzékelőrendszerrel, a kétérzékelős fékasszisztenssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és más kulcsfontosságú technológiákkal párosulnak.

Fejlett előre néző érzékelőrendszer

Az új Swift Sport mostantól tartalmazza a Suzuki előre néző érzékelőrendszerét, amely önállóan képes vészfékezésre, figyelmeztet a sávelhagyásra, és segíti a fényszóró kezelését.

A rendszer egy egylencsés kamera és egy lézerszenzor együttes használatával végzi a feladatát. Az egylencsés kamera közepes és nagy távolságban észleli jól és azonosítja a forgalom különféle résztvevőit és elemeit, például a gyalogosokat és a sávhatárokat, míg a lézerszenzor kis távolságban és éjszaka nyújt biztonságot a vezetéshez.

Kétérzékelős fékasszisztens (DSBS)

Haladás közben az új Swift Sport a két érzékelője – az egylencsés kamera és a lézerszenzor – használatával meghatározza, hogy fennáll-e az ütközés veszélye az előtte haladó járművel vagy egy gyalogossal. Egy esetleges ütközés észlelése esetén az autó a helyzet függvényében figyelmezteti a vezetőt, aktiválja a fékrásegítést vagy automatikusan fékez.

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció figyeli a várható útvonalat, és szükség esetén figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével riasztja a vezetőt. 60 és 160 km/h közti sebességnél egylencsés kamera észleli a sávot. Amikor a szenzorok azt észlelik, hogy a jármű valószínűleg el fogja hagyni a sávot, a rendszer az elektromos szervokormány szabályozásával automatikusan segíti a vezetőt a jármű forgalmi sávba történő visszakormányzásában.

S-054

Figyelmeztetés a vezető fáradására

Ez a 60 km/h felett működő funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

Fényszóróvezérlés

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés érzékeli a többi jármű jelenlétét, a fényviszonyokat, és automatikusan vált a távolsági valamint a tompított világítás közt.

Adaptív tempomat

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három beállítható szintnek (kis, közepes, nagy) megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

A cikk megjelenését a Magyar Suzuki Zrt. támogatta.