Nagyot szakított a Suzuki

Jelentősen, 68 százalékkal emelkedett a Suzuki negyedéves működési nyeresége Európában és Japánban, továbbá a legnagyobb autó- és motorkerékpár-piacának számító Indiában.

A negyedik legnagyobb japán autógyár azt közölte, hogy üzleti évének december végével záródott harmadik negyedében a működési eredménye 86,9 milliárd jenre (790,36 millió dollár, 100 jen=225,48 forint) emelkedett az egy évvel korábbi 51,85 milliárd jenről.    A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők gyengébb negyedéves adatra, 77,49 milliárd jenre számítottak.    A vártnál jobb eredmény részben annak köszönhető, hogy globális autóeladásai 9,3 százalékkal nőttek a december végéig tartó három hónapban.

A Suzuki motorok iránt is bővült a kereslet, az eladások összességében 14,2 százalékkal nőttek. Különösen Indiában, Kínában és más ázsiai országokban emelkedett a Suzuki motorok eladása.    A Suzuki 300 milliárd jen működési eredményt vár a március végéig tartó pénzügyi évre, ami 33,3 százalék növekedés éves szinten.