Kína húzza a Volvo szekerét

A Kínában népszerű SUV modelleknek köszönhetően jelentősen növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Volvo Cars, a kínai Geely autógyár leányvállalata.

A Volvo Cars autógyár tavaly 210,9 milliárd svéd korona (21,4 milliárd euró) értékesítési árbevételre tett szert, 17 százalékkal többre az egy évvel korábbinál. Nettó nyeresége pedig 37 százalékkal 10,2 milliárd koronára emelkedett.     A Volvo tavaly világszerte 572 ezer autót értékesített, hét százalékkal többet a 2016-osnál, ezen belül Kínában több mint 25 százalékkal 114 ezerre növelte eladásait.

A 2017-es volt a 2010-ben kínai tulajdonba került svéd autógyár sorban a hatodik értékesítési rekordja. Svédországban a Volvo már hatvan éve folyamatosan vezeti az eladási rangsort. Tavaly 74 ezer autót értékesített a Volvo Svédországban, hat százalékkal többet az előző évinél. Az EMEA régióban eladásai három százalékkal növekedtek, az Egyesült Államokban pedig, a második legnagyobb piacán másfél százalékkal 81 ezerre csökkentek.    Az eladási listát tavaly az új XC60 és az XC60 Classic crossover SUV modellek mellett a 90-es sorozat modelljei vezették.

A kínai Zhejiang Geely Holding Group tulajdonában lévő Volvo Cars tavaly 38 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte, 7,6 ezerrel többet, mint az előző évben.