Ez vár a Volkswagenre

A Volkswagen márka következetesen ülteti át a gyakorlatba „Transform 2025+” stratégiáját. A legnagyobb hangsúlyt a moduláris gyártás további fejlesztése, a modelloffenzíva folytatása és az e-mobilitás mindinkább előtérbe helyezése kapja. E cél érdekében a Volkswagen-csoport központi márkája 22,8 milliárd eurós befektetésre készül világszerte 2018 és 2022 között.

Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke kiemeli: „A most elfogadott befektetési csomag jelentős lendületet ad majd a márka történetének eddigi legnagyobb termék- és technológiai offenzívájának. Célunk, hogy a Volkswagent fenntartható módon a volumengyártók élére helyezzük, és az e-mobilitás terén is vezető pozícióba kerüljünk.”

A tervezett beruházások középpontjában Németország áll majd, ahol összesen 14 milliárd eurónyi befektetés valósul meg. Az egyik legfontosabb lépés a zwickaui telephely átalakítása lesz tisztán e-mobilitási üzemmé, erre nagyjából 1 milliárd eurót fordít a cég. Itt az első fázisban a Volkswagen a leendő elektromos járművei gyártására koncentrál majd, amelyek alapját az új moduláris elektromos platform (MEB) képezi. 2020-ban kerül piacra a Volkswagen I.D., az elektromos autók új generációjának első képviselője.

Az MEB-vel a Volkswagen olyan technológiával rendelkezik, amely egyre inkább a jövő zéró kibocsátású közlekedése felé veszi az irányt. Az MEB lehetővé fogja tenni, hogy a Volkswagen 400-600 kilométeres hatótávolságú, gyorstöltésre alkalmas elektromos járműveket kínáljon, több felszereltségi csomaggal, egy hasonló kategóriájú dízelautó árszínvonalán. Az MEB emellett kulcsfontosságú eszköz lesz ahhoz, hogy a cég elérje nagyratörő flotta céljait először Európában és Kínában, majd később az Egyesült Államokban. Mindent összevetve az új Moduláris Elektromos Platform lehetővé fogja tenni, hogy a Volkswagen járművek széles skáláját kínálja a kompakt A szegmenstől, a B szegmens hétszemélyes autóiig. Műszaki tekintetben az új generációs Volkswagen elektromos járművek olyan innovációkat vonultatnak majd fel, amelyekkel korábban csak a prémium szegmens autóiban találkozhattunk.

Az új járműgeneráció szinte egy időben jelenik meg Európában, Kínában és az Egyesült Államokban. 2020-ban, a Volkswagen I.D. piaci megjelenésekor nagyjából évi 100 ezer darabot tervez gyártani a Volkswagen, a termelés 2025-ig legalább évi 1 millió elektromos autóra fut fel.

Az eddig Zwickauban készített Volkswagen Golf és Passat gyártását a jövőben Wolfsburgba és Emdenbe helyezik. A Volkswagen 2,9 milliárd eurót fektet be Wolfsburgban, hogy felkészítse az ottani gyárat a következő generációs Golf és más termékek gyártására. Emdenben összesen nagyjából 1,1 milliárd eurós befektetés valósul meg, amely főként a Passat család 2018 végétől induló gyártását készíti elő az üzemben.

Mindemellett, az üzemek – mint a spanyolországi Pamplonában, a portugáliai Palmelában, és a szlovákiai Pozsonyban – további MQB járművek gyártására készülnek fel. Mexikóban, az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában és Oroszországban pedig úttörő, piacorientált szabadidő-autó projekteket terveznek.

A német részegység-gyárak jövőjét illetően a Volkswagen több mint 750 millió eurót fektet be Brunswickban, nagyjából 1,5 milliárd eurót Kasselben és több mint 800 millió eurót Emdenben.