Veszik a Skodát, mint a cukrot

Augusztusban 86 100 új személygépkocsit szállított megrendelőinek a cseh Skoda autógyár. Ez éves szinten 6,7 százalékos (5600 autó) növekedés – közölte a Skoda Auto a honlapján.

Míg a Superb nagyautó és az új családi terepjáró autó, a Kodiaq eladásai Csehországban majdnem 20 százalékkal emelkedtek, addig a többi modellnél mérsékelten csökkent az értékesítés. A Superbből 10 800, a Kodiaqból 11 200 kelt el. A Kodiaq kocsira jelenleg a csehországi érdeklődőknek várniuk kell, mert a gyár nem győzi az igények kielégítését.

A legnépszerűbb modell azonban továbbra is az Octavia, amelyből augusztusban 29 800 darabot adtak el, 3,1 százalékkal kevesebbet, mint tavaly augusztusban. A kevésbé felszerelt Rapidból 15 700 darabot értékesítettek, éves szinten 9,7 százalékkal kevesebbet.

Alain Favey marketingigazgató szerint a Kodiaqnál kisebb terepjáró, a Yeti modell utódjának számító Karoq októberben kerül a kereskedésekbe.    Nyugat-Európában augusztusban 4,4 százalékkal 30 300-ra nőtt az eladott Skodák száma, Közép-Európában pedig 13,3 százalékkal 14 800-ra. A kelet-európai országokban a növekedés 27,2 százalékos, míg Oroszországban 10,5 százalékos volt. Kínában augusztusban 26 000 Skoda kelt el, ami megegyezik a tavalyi augusztusi eladásokkal.

A Skoda Auto a német Volkswagen konszern részét képezi és mintegy 30 ezer embernek ad munkát Csehországban. A Skodákat Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában is gyártják, illetve szerelik. A Skoda tavaly 1,127 millió autót adott el. Az eladások immár harmadik éve haladták meg az egymilliót. Az idén az eddigi eladások alapján újabb rekordra számítanak.