Kínában vállal rizikót a Renault

Nem kicsit kockáztat a Renault azzal, hogy felvásárolja a csőd szélére került kínai Brilliance China Automotive Holding felét. Az üzlet nem biztos, hogy kifizetődő, de a franciák teret nyerhetnek a világ egyik legnagyobb autópiacán.

A két cég összesen 1,5 milliárd jüant (221 millió dollárt) fektet majd be a Shenyang Brilliance Jinbei alvállalatba. Az üzlet részeként a franciák egy jelképes jüant fizetnek a vállalat 49 százalékáért.

A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn a Renault kisteherautókban látja az üzlet sikerét, hiszen ezek a járművek népszerűek Kínában, így a Brilliance néven nagyot szakíthatnak a kínai piacon.

A Shenyang Brilliance Jinbei két év alatt 1,1 milliárd jüant bukott, 2016 végére pedig 3,6 milliárd jüanos tartozást halmozott fel.

„A Brilliance és a Renault közti megállapodással célunk az, hogy a Renault meghatározó legyen a kínai kisteherautó-piacon”- mondta Carlos Ghosn. Hozzátette, ez a szegmens Kínában nagyon népszerű, évente 3 millió kisteherautó talál gazdára az ázsiai országban. Azt még nem hozták nyilvánosságra, mikor indul el a közös gyártás.

A kínai gyártó bízik a Renault-ban, tisztában vannak vele, mennyire sikeresek a franciák Európában az ilyen típusú autókkal. A Brilliance szerint ez a megállapodás nem csak a céget, hanem a kínai kisteherautó-ipart is felpezsdíti majd.

Az első öt hónapban idén 106 ezer 900 kisteherautót értékesítettek Kínában, míg az összes autóeladások meghaladták a 9 milliót – derült ki a China Automotive Information Network kimutatásából.

A Brilliance már kapcsolatban áll egy neves európai márkával, két shenyangi üzemben is gyártanak 3-as és 5-ös BMW-ket. A Renault a kínai Dongfeng Motor Grouppal dolgozik együtt, ők Wuhanban gyártanak.

Biró Milán