Összefogott a BMW és a Continental

A Continental fejlesztő partnerként és rendszerintegrátorként csatlakozik a BMW, az Intel és a Mobileye együttműködéséhez. Céljuk egy olyan új, a teljesen automatizált vezetéshez szükséges együttműködési modell kialakítása, amely méretre szabható megoldásokat kínál a teljes autóipar számára a világon.

Rendszerintegrátorként a Continental kulcsszerepet játszik az autógyártók számára kínált platformok iparosításában, illetve abban, hogy a közösen kifejlesztett megoldások minél hamarabb piacra kerülhessenek. A BMW-csoport, az Intel és a Mobileye 2016 júliusában kezdték a közös munkát a BMW teljesen automatizált autóinak 2021-es sorozatgyártásának beindításához. Ehhez az együttműködéshez csatlakozik most a világ egyik vezető technológiai vállalata, a Continental.

„A sikeresen megvalósított fejlesztéseknek és sorozatgyártási projekteknek köszönhetően a korábbi évekből rendkívül jó tapasztalataink vannak a BMW csoporttal való közös munkáról. A partnerségben betöltött fejlesztői és integrátori szerepünk egyúttal az automata vezetés területén meglévő kiterjedt kompetenciáink elismerését is jelenti. Az együttműködés kiemelkedő lehetőség arra, hogy a jövő technológiáját minél előbb elhozhassuk a közúti közlekedés számára” – mondta el Frank Jourdan, a Continental AG Igazgatótanácsának tagja, a Chassis & Safety  divízió vezetője.

„Biztonságos önvezető autók sorozatgyártását kívánjuk megkezdeni 2021-ben, és ezzel aktív trendalakítói lenni a technológiának” – nyilatkozott Klaus Fröhlich, a BMW AG Fejlesztési Igazgatótanácsának tagja. Hozzátette: az együttműködésnek köszönhetően a jövő technológiájához biztonságosabb, gyorsabb és költséghatékonyabb megoldásokat fognak tudni szállítani, amelyek a többi gyártó számára is rendkívül vonzóak lesznek majd.

„Az ilyen partneri együttműködések komoly előnyt jelentenek a technológia összetettségét, illetve a fejlesztési szükségleteket figyelembe véve: nem kell elölről kezdenünk azoknak a megoldásoknak a fejlesztését, amelyeket valamelyik partnerünk már készen szállít. Fel tudjuk használni a tudásukat, az úton már jól bevált és tesztelt megoldásokból építkezünk, és képesek vagyunk a legváltozatosabb vásárlói igényeknek megfelelően átalakítani azokat. Az érintett partnerekkel együtt hatékonyabban tudjuk elvégezni a kutatási és fejlesztési feladatokat az automata vezetés új generációs technológiáinak megvalósításához. A végeredményt pedig megfizethető áron juttathatjuk el a partnereinknek” – tette hozzá Karl Haupt, a Continental másik vezetője.

Az automata vezetéshez elképesztő mértékű és komplexitású technikai rendszerekre van szükség. A Continental kompetenciája az igényelt termékek és szolgáltatások teljes körére kiterjed: környezetérzékelő szenzorok, környezeti modell, vezetési funkciók, rendszer architektúra, funkcionális biztonság, vezérlőegységek, fékrendszerek, abroncsok, teljes meghajtási rendszerek, valamint az ember-gép kommunikációhoz szükséges rendszerek, és rendszer hitelesítések. Az automata vezetéshez szükséges alkatrészeket és rendszereket a világ különböző pontjain fejlesztik és gyártják – az USA-ban, Japánban, Kínában, Indiában és Európában. A fejlesztői autók tesztelése a különböző régiók közútjain elengedhetetlen ahhoz, hogy az autógyártók fokozatosan fel tudjanak készülni ennek a technológiának a sorozatgyártására, amely az adott helyi követelményeknek megfelelően alakítható.

A fejlett vezetői asszisztencia rendszerek a Continental egyik kiemelt szakterületét jelentik. Ide tartoznak többek között a multifunkciós kamera rendszerek, a környezet érzékelésére szolgáló halszem kamera rendszerek, valamint rövid és hosszú hatótávolságú radar szenzorok. Ezen kívül a nagy felbontású 3D LiDAR technológiák, illetve az asszisztált és automata vezetéshez szükséges központi vezérlőegységek. 2016-ban a fejlett vezetői asszisztencia rendszerek értékesítése meghaladta az 1,2 milliárd Eurót, az új rendelések értéke pedig több mint 3 milliárd Eurót tett ki. 2020-ra a Continental jóval 2 milliárd euró feletti értékesítési eredményt vár.