Kína húzza a Volkswagent

   Áprilisban az egy évvel korábbinál kevesebb munkanap miatt csökkentek a Volkswagen autóeladásai.

Az év negyedik hónapjában éves összehasonlításban 1,4 százalékkal, 841 ezerre csökkent a Volkswagen autóeladása, döntően a húsvéti ünnepek folytán kieső értékesítési napok száma miatt. Közép-és Kelet-Európa, Dél-Amerika és Kína piacán azonban nőttek az eladások.    A Volkswagen Kínában csaknem 300 ezer járművet értékesített, 1,2 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapjában, Európában pedig 1,6 százalékkal, 369 ezerre zsugorodtak áprilisi eladásai.    Az egyes márkákat tekintve a Golf és a Passat modellek eladásai áprilisban 1,8 százalékkal, 468 ezerre csökkentek, míg a Seat leányvállalat modelljeiből 16 százalékkal többet, mintegy 41 ezret értékesítettek.

A német piacon a német autómárkák mindegyikének csökkent az eladási száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest: a VW 12,5 százalékkal kevesebb autót adott el, piaci részesedése azonban ezzel együtt is a legmagasabb lett Németországban, 19,4 százalék.

Az első négy hónapban a VW eladásai 6,6 százalékkal csökkentek Németországban, négyhavi piaci részesedése pedig 18,7 százalék lett. Az előző hónapban, márciusban 17,6 százalék volt a VW piaci részesedése, az első három hónapban pedig 18,4 százalék a német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt május elején közzétett jelentése szerint.

A wolfsburgi központú autókonszern eladásai az év első négy hónapjában Európában (+2,8 százalék), Észak-Amerikában (+3,3 százalék), Dél-Amerikában (+ 8,1 százalék), Közép-és Kelet Európában (+12,0 százalék) jelentősen növekedtek, azonban a rendkívül fontos kínai piacon 4,8 százalékkal csökkenve, 1,2 millió járművet tudott értékesíteni a Volkswagen.

A vállalat cáfolta azokat a piaci híreszteléseket, miszerint Bentley és Bugatti luxusmárkái értékesítését fontolgatja.     Az eladási tervekkel kapcsolatos spekuláció azután terjedt el, hogy a sajtó megírta: szemet vetett az olasz Ducati motorkerékpár-gyártó cégre indiai versenytársa, a Royal Enfield.    A Reuters április végén értesült arról, hogy a Volkswagen, amelyhez az Audi is tartozik, az Evercore befektetési bankot bízta meg a Ducatival kapcsolatos opciók feltérképezésével.