Kína nélkül beszánthatnák gyáraikat a németek

A német autógyártók a várhatóan szigorodó környezetvédelmi előírások dacára kedvezően ítélik meg esélyeiket a kínai autópiacon.

A német prémium márkák, a Mercedes, a BMW és az Audi a nagyméretű SUV modellek iránt Kínában jelentkező erőteljes kereslet legnagyobb haszonélvezői közé tartoznak, ennek köszönhetően jelentős bevételre tesznek szert, így fel vannak vértezve pénzeszközökkel a szigorodó környezetvédelmi követelmények teljesítésére.

Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója szerint Kínában a jólét általános növekedésével párhuzamosan a prémium kategóriás autók iránt is emelkedik a kereslet. Becslése szerint a felső kategóriás személygépkocsikból tíz év múlva már évi hárommilliót lehet értékesíteni a mostani mintegy 2,1 millió helyett.

“Az erő pozíciójából fogjuk tudni kezelni az új feltételeket” – jegyezte meg a várhatóan jelentős mértékben szigorodó kínai környezetvédelmi előírásokra utalva Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Sanghaji Autószalon előestéjén.

Peking egy olyan környezetvédelmi szabályrendszeren dolgozik, amely az autógyártók estében egyebek között egy kvótarendszer keretében az elektromos és hibrid járművekkel kiérdemelt kreditekhez kötné a legyártható benzinmotoros autók számát. A kvóta- és pontrendszert az elképzelések szerint már a jövő évben bevezetnék Kínában.

Kína a világon a legszigorúbb emissziós korlátozás bevezetését tervezi legkésőbb 2021-ben az ország egész területén, sőt a szmoggal terhelt nagyvárosokban már évekkel korábban.