Suzuki SX4 S-Cross teszt: ez is a mi autónk

Kizárólag turbómotorokkal forgalmazzák kis hazánkban Esztergom legújabb gyümölcsét, a megújult Suzuki SX4 S-Cross szabadidő-autót, egyszerűbb nevén S-Crosst. Kényelmes, takarékos, praktikus és dinamikus. Magasan ülünk, tágas. Mi kell még?

Suzuki S-Cross

Hogy néz ki?

Ez is a mi autónk. De még mennyire! Jó egyre több magyar gyártású autót látni az utakon. Az SX4 immár harmadik arccal készül nálunk, a ráncfelvarrás után félreismerhetetlen karaktert kapott a kompakt szabadidő-autó. Olyan cyranós orrot, amit senki nem felejt, ha egyszer szembe találkozik vele. Hátulról nincs sok változás, kissé nissanos a forma lezárása, az autó összességében nekem a régi BMW X3-ast juttatja eszembe. Hohó, az pedig egy igazi prémium autó volt, mi köze van egy Suzukihoz – vélekedhetnek a kétkedők. Az az igazság, hogy vezetés közben is ez járt az agyamban: olyan ez, mint egy régi X3-as. És miért ne lehetne?

Suzuki S-Cross

A ráncfelvarrott autó csúcsfelszereltsége (nálam az eggyel mérsékeltebb GL+ felszereltség járt) már nem nélkülözi a modern kor legújabb autós kényelmi és biztonsági vívmányait. Az én tesztautómban is LED-es fényszórók világítottak, volt okostelefonos összekapcsolhatóság, vészfékasszisztens (radaros csak a GLX-ben az adaptív tempomattal), tempomat, ülésfűtés, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, érintőképernyős szórakoztatórendszer, Bluetooth és USB-csatlakozó. A műszerfal műanyagjai sokat puhultak az elődhöz képest, de a beltér szomorú komorsága és puritánsága megmaradt, azt még a színes kijelző sem dobja fel. Az ülések oldaltartása javult, hátul is bőséges a hely. A kormány jó fogású és pontos.

Suzuki S-Cross

Hogy megy?

Három év telt csak el az SX4 S-Cross modell gyártásától, de ennyi is elég volt ahhoz, hogy búcsúzzunk a szívómotoroktól. Az eddigi jól bevált 120 lovas 1,6 literes helyére két motor érkezett, a kisebbik egyliteressel teszteltük az összkerekes kocsit. A háromhengeres, 111 lóerős Boosterjet legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. Ez nem kevés, nulláról 100 kilométer/órás sebességre 11 másodperc alatt gyorsítja a sofőrrel együtt 1,2 tonnás S-Crosst. A nyomaték 2000 és 3500 percenkénti fordulatszámok között élénk, csakis ezeken a határokon kívül szenved egy kissé. Mentségére legyen mondva, hamar feláll a turbónyomás, csak elinduláskor kell egy kicsit összeszorítani a fogat. Ha lendületbe jön, már csak egy erős fékezés állítja meg, szökik, mint a gazella, még autópályán sem kell szégyenkeznünk, 160 kilométer/óránál 4 ezret forog perecenként a főtengely. Autópályán használva azonban elfogy a takarékossági mutató, az autó városban és elővárosban nagyon hatékony, 5-5,5 literrel eljár 100 kilométerenként. A 900 kilométeres próba során a táv felét autópályán tettem meg, így a kezdeti alacsony fogyasztás hat liternél állapodott meg (100 kilométerenként). Nem hangos, nem remegteti a váltót és a kasztnit sem. 1500-as fordulat alatt kapkodja kissé a levegőt, ötödikben 55-50 környékén már segítséget (értsd visszaváltást) kér.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross

Milyen vezetni?

Kifejezetten kényelmes az S-Cross vezetése, minden körülmények között kellemesen, lágyan csillapít a Vitarától kölcsönvett futómű, legyen szó városi makadámútról, autópályás hukkanókról vagy a szőlőhegyre vezető sziklás útszakaszról. Sport módot kapcsolva a szokás szerint dinamikusabbá válik az autó, a hátsó tengelyre több tapadás jut, amitől élvezetesebb az elfordulás, a gázreakció is élénkebb mint normál, azaz auto fokozatban. Az összkerékhajtás zárásához előbb snow, azaz havas módba kell kapcsolnunk a forgótárcsát. Terepen is javult, a hasmagassága 16,5 centiről 18 centire nőtt. Váltója pontos, de csak ötsebességes. Ötödikben 90-nél 2200-at, 100-nál 2500-at, 110-nél 2800-at forog percenként a főtengely, 120-nál háromezret, 130-nál 3300-at.

Suzuki S-Cross

Mennyibe kerül?

Az új S-Cross a most igen népszerű Vitarának jelenthet házon belül versenytársat, hisz mindkét modell alapára akciósan 4 millió forinttól indul (listaár 4,9) és az S-Cross valamivel nagyobb, a csomagtere is az (430 liter plusz az álpadló 10 literje, ledöntött ülésekkel 875 literes, nem teljesen sík a felület). Bár nekem a fiatalosabb, lendületesebb és kecsesebb Vitara jobban tetszik, meg tudnám szokni családi autóként, de céges kocsiként is az S-Crosst. Főleg, hogy így ésszerűen felszerelve sem kerül többe 5 millió forintnál (listaáron 5,9 millió).

Kép és szöveg: Biró Csongor

26 24 15 19 7 5 3 2

20 21 22 23

5 Comments on Suzuki SX4 S-Cross teszt: ez is a mi autónk

  1. Üdv Mindenkinek!
    Autóvétel előtt áll a család (2 felnőtt, 2 gyerek). Nagyon gondolkodom, hogy 1,4 GL+ S-Cross-t veszek, szinte csak jókat hallani róla, és ár-érték arányban a legjobb kocsi a piacon. Kaptam rá egy 4,8misis ajánlatot, 100eFt értékben plusz ajándékokkal. És a furcsa kérdésem: elgondolkozott már azon vki, hogy a króm hűtőrácsot leszínterezteti vagy fóliáztatja a kocsi színére? Ha vkinek van ez ügyben tapasztalata, ezt elvégeztette, köszönettel veszem. (Első ránézésre jobban zavart a króm rács, mostanra kicsit megbékéltem vele, de igazán ütősnek akkor látnám a kocsit, ha nem krómozott lenne a hűtőrácsa. Pl. ha fekete a kocsi, fekete lenne a rács. De fehéren is nagyon bejövős lenne. Egyedi.) 🙂 Lehet egyáltalán krómozott felületet színtereztetni? Vagy ilyen íves, összetett felületet fóliáztatni? Köszi, aki ért hozzá.

    • Zs, HAHUn most 4.6-tól mennek az 1.4Gl+ok. Persze alapszinben, de az csak akkor érdekes, ha váratnak miatta. Vitarára pl hónapokat vársz, ha alapszínben kéred, úgyhogy gyakorlatilag kötelező metált venned.

  2. Összegezve… szánalmas, riporternek nevezett vagy magát annak gondoló írása.
    Mi az hogy az utca szintjén? Miért hol vár autókat a levegőben? Esetleg a sztratoszférában? Vagy az űrben? komolyan… hová süllyed még a szakma, hogy ilyen ostobaságokat firkálnak ide?
    Amúgy halkan megsúgom, ez a 4 keréken gördülő valami, továbbra sem a mi autónk, eddig sem volt az és sohasem lesz. De hatásvadász idiótáknak ez beleégett a fejükbe… sajnos. Ennyi és semmi más.
    Egy régi BMW X3-as ma is röhögve szebb mint ez a japán összelopkodott design valaha is lesz. (Halkan megjegyzem a front a Volvo-tól van lopva… de a firkásznak eddig már nem látnak el a szemei).
    Ez az “autó” majd jólesz kivinni a kapát meg a kaszát a szőlőbe… mert igazi terepre nem való, ahogy egyik SUV sem. Bár ez a “japán csoda” talán bele sem fér az SUV-k közé…

Comments are closed.