Kína húzza a Mercedest

A kínai piac bővülésének köszönhetően erősen nőttek a Daimler eladásai októberben.

A német autóipari konszern hétfőn közölte, hogy októberben 185 ezer Mercedes és Smart márkájú gépkocsit értékesített, 11,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az év első 10 hónapjában 12,2 százalékkal 1,8 millióra nőttek az eladások. A múlt év egészében 1,99 millió autót adtak el.

Az értékesítés felfutásában  oroszlánrésze volt a kínai piacnak, ahol októberben 42 ezer Daimler gyártmányú autót állítottak forgalomba, 27,6 százalékkal többet, mint a múlt év tizedik hónapjában. Január és október között 387 ezer gépkocsi kelt el Kínában, már most több, mint az egész tavalyi évben.

Európában 9,6 százalékkal nőtt a Mercedes márkák értékesítése, Németországban és az Egyesült Államokban viszont 1 százalékkal csökkent a forgalom.