Az Audi és Kína húzza a VW-csoportot

Májusban emelkedtek a Volkswagen konszern eladásai, de a VW alapmárkák értékesítése lassuló ütemben ugyan, de tovább csökkent.

A VW májusban 872 ezer gépkocsit értékesített, 1,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a német autóipari konszern. Az év első öt hónapjában 0,8 százalékkal, 4,23 millió darabra nőttek az eladások.  A növekedés motorja a prémium kategóriájú gépkocsikat gyártó Audi volt, a VW-leányvállalat értékesítése 6,7 százalékkal emelkedett.

A dízelbotrányt a legjobban a VW alapmárka, ezen belül a Golf és a Passat eladásai szenvedték meg. A VW gépkocsikból éves összevetésben májusban 0,7 százalékkal kevesebbet, 496 ezer darabot szállítottak ki, áprilisban azonban még 3,9 százalék volt a visszaesés üteme. Az év első öt hónapjában 1,7 százalékkal csökkentek az eladások.

Konszern szinten a leggyorsabban Kínában bővült az értékesítés, míg az Egyesült Államokban és a gazdasági válsággal küzdő Brazíliában zsugorodott a piac.